Co obejmuje gwarancja Apple ?

Jak wiadomo nie od dziś. Każdy produkt marki Apple jest objęty gwarancją producenta. Obejmuje ona jedynie wady fabryczne, które nie powstały z winy nabywcy towaru. Co w takim razie się do nich zalicza? Jakie usterki będziemy mogli usunąć w ramach naprawy serwisowej Apple? A za co będziemy musieli zapłacić z własnej kieszeni?

I. Ograniczona gwarancja Apple

Ochrona gwarancyjna na sprzęt Apple oferowana przez serwis Apple obejmuje wszystkie zakupione sprzęty tej marki przez 12 miesięcy od ich zakupu. Przez ten czas posiadacz sprzętu ma prawo skorzystać w serwisie apple z darmowych usług. Za darmo usuną usterki z naszego sprzętu, bądź wymienią nasz sprzęt na zupełnie nowy, jeśli naprawa okaże się zbyt skomplikowana. Wiadomo, że nie każdy może odnieść sprzęt do stacjonarnej siedziby serwisu apple, w takim przypadku również to oni w okresie 12 miesięcy pokrywają koszty wysyłki. Dodatkową zaletą jest również to, że przez pierwsze 90 dni korzystania ze sprzętu, firma oferuje nam bezpłatne wsparcie techniczne. Aby sprawdzić kiedy kończy się gwarancja na dany sprzęt należy sprawdzić fakturę, bądź paragon. Będzie tam widniała data zakupu iPhone’a, iPada czy Maca i logicznie analizując dodamy do tej daty 12 miesięcy i wyjdzie data zakończenia gwarancji na sprzęt. Zdarzają się jednak takie sytuacje, że przeprowadziliśmy się do nowego mieszkania, bądź zwyczajnie faktura czy paragon się zgubiły- i w takim wypadku jest wyjście. Należy wówczas wejść na stronę internetową apple i w specjalnie przeznaczonym do tego celu polu wpisać numer indentyfikacyjny urządzenia. Po wpisaniu tych informacji, uzyskamy informację dotyczącą obowiązywania gwarancji. Warto także wiedzieć, że każdy użytkownik, który legalnie nabywa sprzęt marki Apple posiada dodatkowe uprawnienia. Przysługują mu one z tytułu praw konsumenckich i jest to między innymi kolejny rok gwarancji u polskiego sprzedawcy, po upływie okresu gwarancji w serwisie apple. 

II. Usterki które obejmuje gwarancja

Zastanawiasz się czy usterka Twojego iPhone’a kwalifikuje się do darmowej naprawy w ramach gwarancji w serwisie Apple? Aby rozwiać wszelkie wątpliwości w pierwszym kroku należy zajrzeć do dokumentu określającego warunki gwarancji. Taki dokument jest najczęściej dołączony do kupowanego produktu. Jeśli został zagubiony można zapoznać się z nim na stronie internetowej Apple. Ochrona gwarancyjna apple obejmuje tylko i wyłącznie naprawę wad materiałowych oraz wad wykonania, które pojawią się w czasie używania smartfona zgodnie z podręcznikiem użytkowania. Przykładową sytuacją może być pęknięta szyba, bądź nagromadzona pod nią warstwa kurzu. Jeśli problemy te powstały nie z winy użytkownika, na urządzeniu nie widać śladów uszkodzeń mechanicznych. Wówczas taką usterkę serwis apple powinien naprawić bez problemu w ramach obowiązującej gwarancji. Gdy opisane powyżej uszkodzenia dotyczą naszego sprzętu powinniśmy udać się do autoryzowanego serwisu apple. Ważne jest również aby telefon zgłaszany do serwisu był w orginalnym pudełku, w którym zakupiliśmy sprzęt. 

Polecamy szczególnie:

III. Czego gwarancja Apple nie obejmuje

Istnieje niestety niemała lista usterek i uszkodzeń, których nie naprawimy w ramach obowiązującej gwarancji. Będziemy musieli zapłacić za to z własnej kieszeni. Lista ta obejmuje między innymi:

  • usterki, które powstały na skutek użytkowania produktów apple z nieorginalnymi akcesoriami
  • awarie, które powstały na skutek napraw w nieautoryzowanych serwisach np. lokalny miejscowy serwis napraw tego typu urządzeń
  • uszkodzenia, które są efektem niewłaściwego użytkowania sprzętu np. po upadku na ziemię, w wyniku zalania wodą czy inną substancją
  • zadrapania, pęknięcia, rysy czy inne uszkodzenia, które powstały na ekranie bądź obudowie i wynikają z codziennego użytkowania sprzętu
  • części, które naturalnie zużywają się z czasem i wynikają z użytkowania sprzętu m.in. bateria, chyba że jej uszkodzenie wystąpi na początku, wówczas jest to wynik wady fabrycznej

Naprawie gwarancyjnej nie podlegają jakiekolwiek szkody w sprzęcie nieorginalnym, kradzionym, bądź takim, w którym został zatarty numer seryjny urządzenia. W takim wypadku serwis apple oczywiście może podjąć się naprawy, jednak nie będzie ona wykonana w ramach bezpłatnej gwarancji.

IV. Co zrobić przed oddaniem telefonu do serwisu

Klient przed oddaniem swojego sprzętu do serwisu gwarancyjnego do swerisu apple, powinien zrobić kopię zapasową swoich plików i dokumentów. Dzięki takim działaniom zabezpieczy ważne dla niego rzeczy przed ich usunięciem, które może nastąpić w trakcie naprawy. Należy wykasować z iPhone’a wszystkie dane osobowe, zapisane hasła, kody, numer kart kredytowych itp. Dzięki temu nikt nie będzie miał dostępu do ważnych dla nas danych. Nikt tych danych nie wykradnie i nie będzie mógł się pod nas podszywać. Ułatwi to z całą pewnością naprawę w serwisie Apple, ponieważ nie będą musieli zdejmować hasel i blokad telefonu, co zajmuje dodatkowy czas. Nie będą musieli uważać na to aby nie usunąć cennych dla klienta danych, na które prosił aby nie zostały usunięte.