Jak zostać ekspertem SEO

Jak zostać ekspertem SEO i na jakie dochody możesz liczyć? W dzisiejszym świecie obecność firmy w sieci jest niemal obowiązkowa. Zasada ta dotyczy zdecydowanej większości firm. Dostępność i wszechobecność sieci sprawia, że ​​jest to idealne miejsce do pozyskiwania nowych klientów. Ważne jest, aby odpowiednio określić swoją pozycję w wyszukiwarkach: to tam użytkownicy szukają tego, czego najbardziej potrzebują. Ale jak upewnić się, że strona znajduje się na górze listy wyszukiwania? Wbrew pozorom, jest wiele czynników, które to powodują, a jego prawdziwe znaczenie może wytłumaczyć osoba odpowiedzialna za optymalizację strony. Czym zajmują się eksperci SEO i ile zarabiają eksperci SEO?

Kim są eksperci SEO?

Jak zostać ekspertem SEO i na jakie dochody możesz liczyć?
Wiele osób zna znaczenie słów kluczowych. Zasady są proste: szukając czegoś w Google, wyszukiwarka przenosi mnie na stronę zawierającą wyszukiwane hasło. Ale zastanówmy się jeszcze raz: jeśli niektóre strony zawierają tę samą frazę, dlaczego niektóre strony są na górze, a inne na kolejnych stronach wyszukiwania? Za to odpowiadają wyszukiwarki. Algorytmy analizują zawartość strony i starają się najpierw dostarczyć użytkownikom wyniki, aby jak najszybciej znaleźć to, czego szukają.

Co to jest optymalizacja pod kątem wyszukiwarek?

SEO to skrót od Search Engine Optimization. Okazuje się, że po zebraniu odpowiednich danych można z dość dużą dokładnością określić, które zachowania i elementy strony internetowej są oceniane przez algorytmy wyszukiwania jako pozytywne (co wpływa na wyższe wyświetlanie strony), a które są negatywne (i ewentualnie nawet powodując ukrycie strony przed wynikami wyszukiwania) ). Modyfikowanie elementów strony internetowej (i poza nią!) w celu poprawy rankingu algorytmów wyszukiwania nazywa się SEO.

Czym zajmują się eksperci SEO?

Osobą odpowiedzialną za treść strony spełniającej wymagania algorytmów wyszukiwarek jest ekspert SEO. Na początku sprawdza pozycjonowanie serwisu, następnie przygotowuje strategię SEO i poprawia efekt pozycjonowania podejmując odpowiednie działania zarówno wewnątrz serwisu (np. modyfikacja treści i budowa strony), jak i poza serwisem (np. zwracanie uwagi do wyglądu linków). Efektywność prac jest na bieżąco monitorowana na każdym etapie, a sama kampania często może być modyfikowana na podstawie zebranych danych.

Jak zostać ekspertem SEO?

Podstawą do rozważenia zostania ekspertem SEO jest jakakolwiek wiedza na ten temat. Oczywiście nie chodzi tu o praktyczne umiejętności z zakresu optymalizacji on-page, ale o podstawy HTML i konkretne czynniki, które wpływają (pozytywne lub negatywne) na pozycjonowanie. Im więcej masz wiedzy i umiejętności, tym łatwiej o staż, który w większości przypadków jest pierwszym krokiem do zostania ekspertem. Całkowita ignorancja na ten temat może nawet uniemożliwić praktyki – agencje SEO mają sporo kandydatów.

Jakie są możliwości awansu dla agencji SEO?

Jak zostać ekspertem SEO

Jak zostać ekspertem SEO

Stażyści w agencjach SEO muszą zmierzyć się z podstawowymi zadaniami, jakie stoją przed ekspertami, zrozumieć, jak wygląda praca i nawiązać kontakt w branży. Po kilku miesiącach stażu ktoś, kto rozumie podstawy, ma szansę zostać juniorem, młodszym ekspertem SEO. Juniorzy nadal pracują pod okiem bardziej doświadczonych kolegów, ale mają większą swobodę: biorą na siebie poważniejsze zadania, a nie ich część, a często nawet kończą optymalizację mniej skomplikowanych stron. Po zdobyciu doświadczenia i umiejętności niezbędnych do samodzielnego wykonania wszystkich zadań optymalizacji wyszukiwania, juniorzy mogą awansować na specjalistów SEO. Najlepsi i najbardziej doświadczeni eksperci, którzy znają wszystkie tajniki wyszukiwarek, mogą znaleźć pracę jako specjaliści SEO lub starsi specjaliści. Osoby te częściej nadzorują pracę innych ekspertów i zarządzają całym zespołem zajmującym się optymalizacją serwisu.

Ile zarabiają eksperci SEO?

Bez wątpienia znajomość zasad lokalizowania stron w wynikach wyszukiwania powinna zostać doceniona przez odpowiednie osoby. Dlatego eksperci SEO powinni zarabiać dużo pieniędzy. Jak to działa w praktyce?

Oczywiście wiele zależy od faktycznych umiejętności i doświadczenia jednostki. Zazwyczaj jednak zarobki kształtują się następująco:

  • Młodszy specjalista SEO zazwyczaj zarabia około 2500 zł netto, ale niektórzy mogą zarabiać ponad 3000 zł.
  • Specjaliści SEO mogą zarobić od 3100 zł do 4300 zł. Mediana dla tej pozycji to ok. 3700 zł netto.
  • Specjalista SEO (senior) oczywiście zarobi najwięcej za swoją pracę: mediana wynagrodzenia na tym stanowisku wynosi około 5200 zł, podczas gdy najlepsi specjaliści mogą zarobić nawet do 6500 zł netto

Wynagrodzenia na stanowiskach specjalistów SEO oscylują wokół średniej krajowej. Jednak znalezienie pracy na tym stanowisku nie należy do najłatwiejszych i wymaga odpowiedniej wiedzy i doświadczenia. Jest to jednak zawód, na który w najbliższej przyszłości będzie prawdopodobnie wzrastał popyt, a zatem będzie lepiej opłacany.