Wybór bramy garażowej

Obecnie, jeżeli chodzi o bramy garażowe, można śmiało napisać, że wybór jest dostateczny. Jeszcze kilkanaście lat temu królowały na rynkach dwa rodzaje bram, czyli staroświecki bramy skrzydłowe, a następnie bramy uchylne. Dziś zostały już niemalże całkowicie z rynku wyparte przez bramy segmentowe i rolowane (roletowe), chociaż nowoczesne materiały zastosowane w bramach skrzydłowych sprawiły, że w niektórych wypadkach powróciły one do łask.

Jaką bramę garażową wybrać?

Przed wyborem bramy garażowej http://nowakbramy.pl/oferta/drzwi-stalowe-plaszczowe/ trzeba zdawać sobie sprawę z tego, w jakim miejscu będzie ta brama zamontowana. Tańsze rozwiązania, czyli bramy skrzydłowe mogą być oczywiście zastosowane, ale mają one więcej wad aniżeli zalet, a główną, dotyczącą również bram uchylnych, jest konieczność pozostawienia miejsca przed garażem w celu otwarcia bramy. Oznacza to, że nie możemy podjechać samochodem pod sam garaż, odpada więc montowanie tych bram na styku ogrodzenia z jezdnią dla bezpośredniego wjazdu do garażu z ulicy. Jest to również uciążliwe w wypadku opadów śniegu, gdyż zdarza się, że po wyjechaniu do pracy, po powrocie zastajemy sporą zaspę, którą najpierw należy usunąć, aby móc otworzyć garaż. Prawda jest taka, że właściciele domów z garażem, czy to usytuowanym obok, czy w jednej bryle z domem, zamawiają z reguły montaż jednej z dwóch najnowocześniejszych rodzajów bram – bramy garażowej rolowanej lub bramy garażowej segmentowej.

Brama garażowa rolowana (roletowa)

Przez wielu specjalistów, a także właścicieli garaży, bramy garażowe rolowane, nazywane również roletowymi są uznawane za rozwiązanie najlepsze. Jest to najdroższy na rynku typ bramy, a wpływ na to mają automatyka oraz materiał, z jakiego brama została wykonana.

Usytuowanie bramy polega na zamontowaniu prowadnic na bokach wjazdu do garażu, po której przesuwa się kurtyna zbudowana z roletowych segmentów. Dzięki takiej budowie, może być ona unoszona do góry i chowana w zamontowanej nad progiem skrzynce i praktycznie nie zajmuje miejsca pod sufitem. Z reguły jest zbudowana z aluminium, co skutkuje całkowitą odpornością na korozję i stąd jej wysoka cena, a na żądanie do automatycznego sterowania za pomocą pilota, dodatkowo można zamówić sterowanie ręczne na korbę.

Brama garażowa rolowana może być zamontowana w każdym garażu, także w takim, do którego wjazd następuje bezpośrednio z ulicy. Montaż takiej bramy zapewnia miejsce pod sufitem, gdzie można powiesić np. nieużywany bagażnik samochodowy, tzw. interpak, narty albo łódź, ale nie jest to rozwiązanie idealne dla garażu, który jest zintegrowany w jednej bryle z domem. Ze względu na możliwość ukrywania rolet bramy w niewielkiej skrzynce, muszą być one jednocześnie wystarczająco cienkie dla takiej operacji, a to wyklucza zastosowanie w skrzydle bramy docieplenia. Spełnia ona jednak doskonale swoją główną funkcję, czyli ochronę garażu przed wizytami nieproszonych gości, czyli złodziei albo gryzoni, czy zwierząt takich, jak kuny. Brama garażowa rolowana jest także bardzo estetyczna.

Brama garażowa segmentowa

Patrząc na rynek uczciwie, to właśnie bramy garażowe segmentowe są rozwiązaniem najbardziej popularnym, praktycznym i najrozsądniejszym pośród wyboru bram, a szczególnie wówczas, gdy ta ma być zamontowana w garażu umiejscowionym w jednej bryle z domem.

Zadania wypełniane przez bramę garażową segmentową

Wypełnianie przez bramę garażową jednej funkcji już dawno przestało wystarczać użytkownikom garaży, gdyż oprócz bezpieczeństwa pragną oni mieć również zapewnioną estetykę, szczelność oraz wygodę obsługi. Przy tym ze swojego głównego zadania ochrony mienia brama garażowa segmentowa wywiązuje się znakomicie. Trudno jest ją sforsować włamywaczowi, gdyż jest otwierana pilotem dedykowanym dla każdej bramy, a montaż prowadnic praktycznie wyklucza sforsowanie jej mechanicznie; zamknięta nie przepuści najmniejszego gryzonia i żaden jej również nie przegryzie. 

Wytwarzane są w najbogatszej z dostępnych na rynku gamie kolorów oraz wzorów, można więc z łatwością zamówić bramę, która będzie idealnie pasowała do otaczającego ją domu. Ponadto rodzaje zastosowanych oklein umożliwiają zakup bramy imitującej kamień lub drewno, a w droższych wariantach panele mogą być wykonane z naturalnego drewna, nawet egzotycznego.

Bramy garażowe http://www.nowakbramy.pl/oferta/kolekcja-classic/ segmentowe wykonuje się z paneli połączonych elastycznymi zawiasami, co powoduje jej wyjątkową szczelność. Ponadto wewnątrz paneli wykonanych z ocynkowanej blachy znajduje się pianka poliuretanową, a najlepsi producenci bram stosują również docieplające uszczelki na prowadnicach, co skutkuje jeszcze większą izolacyjnością cieplną – najlepszą na rynku.

Charakteryzuje się łatwością obsługi, z unoszonym do góry albo w bok skrzydłem bramy, nie zawadzającym o wjazd przed garażem. Przed otwarciem garażu nie trzeba więc czekać na podjazd do niego w pewnej odległości od garażu, ale parkować bezpośrednio przed nim albo wjeżdżać do niego wprost z ulicy, jeżeli brama jest usytuowana w jednej linii z ogrodzeniem posesji. Brama segmentowa ma tylko jedną wadę.

Konieczne jest pozostawienie miejsca pod sufitem albo na jednej ze ścian dla prowadnic, po której porusza się skrzydło bramy.